2012年9月13日 星期四

[壹週刊]唔怕零雙非 醫生搶十億人工受孕市場

經過多年失敗,傅太終於靠人工受孕得米,今年六月成功誕下女兒芷恩,她開心得像中了六合彩。


新聞耳目

唔怕零雙非 醫生搶十億人工受孕市場

2012年09月13日

香港明年實行零雙非政策,無阻內地婦女來港造 B潮。原來,很多內地不育婦女,求仔心切,眼見本港醫療技術及設備完善,近年蜂擁來港做俗稱「試管嬰兒」的體外受精治療。

根據 衞生署統計,去年在本港接受人工生育治療的人數多達萬人,比前年上升近倍,當中超過五成是內地人,以每次治療費十萬元計算,每年人工受孕市場的生意額高達十億元。本刊獲悉,去年因一宗人工受孕醫療事故而辭職的仁安醫院生殖醫學中心總監龍炳樑,下月便會在尖沙咀開設一間佔地五千平方呎的人工受孕中心,爭奪市場。

「我使咗好多錢,好辛苦先有呢個女咋!有咗呢個女,我奶奶對我即刻唔同曬,特登由鄉下來深圳湊孫,又買花膠俾我補身,我而家個地位都因為呢個女唔同曬,使幾多錢落嚟香港做都值得。我先生話,就算唔夠錢,問人借都要做呀,潮州人最緊要有仔生……」望著肥嘟嘟,只有三個月大的女兒芷恩,傅太心花怒放,在深圳的家細訴來港人工受孕的經歷。

家姑大壓力

放大圖片

做時裝生意的傅太,將大部分積蓄耗盡來港做人工受孕。

廿八歲的傅太是潮州人,廿三歲結婚,由於老公也是潮州人,外家十分緊張她有冇仔生。婚後她雖然沒有避孕,但試了兩年,依然得個桔。「我好大壓力,奶奶成日喺背後講我,話我點解咁耐都無得生,我老公係大仔,佢細佬遲過我哋結婚,但冇幾耐已經生咗一仔一女,我承受嘅壓力可想而知,放工成日匿埋屋企喊!」

傅太在深圳開時裝店,丈夫替港人於深圳打理貨櫃車場。為了搏生仔,近幾年傅太索性停了工作,將店鋪生意交俾朋友打理,但專心造人一年都沒有結果,「嗰年我不停睇中醫飲中藥補身,但唔知點解都係冇,醫生話我卵巢激素少,唔容易佗到仔,對我真係好大打擊,我外家又不斷俾壓力我哋,以為我唔想生,但其實我同老公都好想生,潮州人邊個唔想生呀……」

大陸做無信心

放大圖片

雖然不是仔,但傅太生了女兒後地位立即提高,家姑(左)亦由家鄉潮州來深圳湊孫。

後來,不育的傅太聽朋友說可以做人工受孕。「網上有好多呢啲資料,原來好多大陸人冇得生就試人工受孕,大陸每次治療收三萬元,平過香港,我有個同事係湖北人,特登返去武漢做但唔成功,後來再喺深圳做多次,都係唔得,做到無曬信心,都唔知可唔可靠,後來我有個朋友嘅朋友嚟香港做,佢大我一歲,做咗一次就成功。」

於是去年她來港接受治療,「打咗十幾支排卵針,每日打一次,之後醫生用支好長嘅針幫我抽卵子,過程好痛好辛苦,喺病床抖咗兩個鐘先落得地,跟住返深圳等消息,個心十五十六,錢就使咗,唔知得唔得,等咗兩個星期,醫生打電話來,話受精成功,可以放個胚胎入我子宮度,我嗰刻真係好開心,好似中咗六合彩咁,即刻同老公過來香港做植入,之後就返屋企瞓住佗胎,唔敢周圍去。」

傅太整個療程收費八萬,她比較幸運,一擊即中,不過她沒有選擇在香港私家醫院生,而是返回深圳產子,「我只係想要 BB,喺香港出世要俾多十幾萬,但深圳七八千就可以。」

像傅太一樣,來港做人工受孕的內地婦女,近年不斷增加,根據 衞生署轄下的人類生殖科技管理局統計,二○一一年有接近一萬名婦女在本港接受人工受孕,若以每次人工受孕治療費十萬元計算,涉及生意額達十億元,而業內人士則估計,當中有一半求診婦女是內地人。

仁安總監捲土重來

放大圖片

前仁安醫院生殖醫學中心總監龍炳樑表示,不育問題愈來愈嚴重,內地人對輔助生育的需求很大。

由於市場龐大,有生殖醫學經驗的婦科醫生頓成搶手貨,就算曾經涉及醫療事故的醫生,一樣吃香。去年八月,沙田仁安醫院醫學生殖中心被揭發一宗醫療事故,一名接受人工受孕的病人,在仁安打了排卵針後出現卵巢腫脹出血,後來到屯門醫院求診,發現一邊卵巢壞死,病人主診醫生是仁安生殖醫學中心總監龍炳樑,他亦是本港最早發展人工受孕的始祖。龍炳樑事後亦辭去總監職務,之後轉趨低調,但本刊獲悉,近日他正密鑼緊鼓預備在尖沙咀捲土重來。

龍炳樑上週接受本刊訪問,他表示自己是該宗事故的主診醫生,願意為事件負責,所以辭去總監職務,但強調事件只是意外,「用藥(指打排卵針)嘅風險一定有,冇可能冇意外,我當時有睇住個病人,但意外一定有。」他以病人私隱為由,不願再多講當時發生的情況。

經過多年失敗,傅太終於靠人工受孕得米,今年六月成功誕下女兒芷恩,她開心得像中了六合彩。
放大圖片

現時人工受孕最流行的方法 ICSI,將只有頭髮六分一幼的玻璃管刺入卵子,然後把精子放入等待受精,整個過程在顯微鏡下放大四百倍進行,非常精密。

不過,六十歲的他卻承認東山再起,在尖沙咀海洋中心開設一間面積達五千平方呎、有三個手術室,還有一個專做體外受精的正氣壓實驗室的人工受孕中心。

內地人對本港的醫療設備極具信心,對人工受孕的需求又殷切,他完全不擔心去年的醫療事故會影響生意。據悉該人工受孕中心裝修費達千萬元,並正在趕工中,預計十月完工;不過,診所實驗室的牌照,則預計於明年初才獲 衞生署的人類生殖科技管理局簽發,屆時才可正式為病人做人工受孕治療。

傾家蕩產都要做

龍炳樑在○一年曾擔任人類生殖科技管理局創會成員,該局負責發牌及監管生育輔助中心的運作。他八五年加入剛成立的中大婦產科,成立首個人工生育輔助中心,中心在八七年二月成功誕下全港第二名試管嬰兒(第一名試管嬰於八六年十二月在養和醫院出世)。龍炳樑說:「其實當年人工受孕需求無而家咁大,而家好多人遲結婚,生仔機會自然細啲,會面對好多社會同家人壓力,有啲試過賣屋傾家蕩產都要做,每個來睇嘅病人,背後都有好多心事。」

記者問他仁安事件會否影響個人聲譽及事業前途,他說:「咁等於問係咪可以避免交通意外一樣,有啲嘢唔係我完全控制到,但我覺得人工受孕係可以幫到人。」他直言對這個本港人工受孕市場充滿信心。

放大圖片

龍炳樑新的生殖醫學中心位於海洋中心,裝修費逾千萬,診所合夥人還包括前醫管局高級行政經理陳億仕,他和龍炳樑都看中不育潮帶來的商機。

放大圖片

「生仔聖手」何永超(前)亦準備在尖沙咀開人工生殖中心分店,交給他的徒弟藍寶梅醫生(後)打理。

生仔聖手開分店

其實,除了龍炳樑外,被喻為「生仔聖手」何永超旗下的中環勝利輔助生育所,亦即將在尖沙咀開設分店。分店位於尖沙咀東企廣場,面積同樣達五千平方呎,預計在今年內開幕。不過,勝利輔助生育所在去年亦涉及一宗輔助生育事故,曾將一名女病人的兩個胚胎,錯誤植入另一病人體內,員工發現後始將胚胎取走,人類生殖科技管理局決定更改該診所牌照,要額外附加四項特別條件,以改善處理程序。

放大圖片

全球第一名試管嬰兒 Louise Brown於七八年七月二十五日在英國出世,引起醫學界哄動,人工受孕技術亦由此展開。小圖為該長大後的試管嬰兒。

機會隨年齡下降

人工受孕並非萬試萬靈,成功率會隨病人年齡下降。三十歲前的婦女,四至五成會成功懷孕,三十五歲以上就降至三至四成,四十歲以上就更低,只有不足一成會懷孕;而即使成功懷孕,孕婦亦可能出現小產等情況,令真正成功的機會更加低。



.[壹週刊]唔怕零雙非 醫生搶十億人工受孕市場
http://hk8news-d.blogspot.com/2012/09/blog-post_3452.html