2013年1月17日 星期四

[壹週刊]母親的抉擇 李嘉欣

黑色釘珠絲質中袖連身裙$80,500 Valentino <br><br>Elizabeth Taylor Private Collection <br><br>黃金硬幣吊飾配鑲鑽頸鏈( 1975年)非賣品 Bulgari


Cover Story

母親的抉擇 李嘉欣

2013年01月17日

可憐天下父母心!

印象中、不管是陳慧琳徐濠縈吳君如楊千……一眾星級媽咪的共通煩惱:為子女的學業問題大傷腦筋。

「你知香港家長幾誇張,但自問比起其他人,我雖不屬於怪獸家長一類,亦無可避免地被現實環境所影響,催迫到有少少偏離心目中細路仔唔需要太早學咁多嘢的原意,所以 Jayden歲半已經開始要返 playgroup。」煩惱雷同的,還有藍血媽咪李嘉欣。

然而許家小王子許建彤 Jayden Max,下月 8號方才滿牙牙學語的 2歲生辰。

「記得幫囝囝報 playgroup時,有位家長同我講:『嚇?你個仔十個月大都未安排佢學過任何嘢?我諗你著緊啲好喎!』嚇死我,先得十個月人仔,仲係『一 pat嘢』就要逼佢學嘢,唔係啩?!」

嘉欣坦言當時身處家長群中,聽聽埋埋,真係驚,甚至曾撫心自問是否不夠積極,對囝囝的學業前途太過寬鬆,無盡好母親的責任。

「其實歲半上 playgroup我都嫌太早,根本唔需要,囝囝現階段學到的,大部分來自家庭和生活。有時間我寧願帶 Jayden去公園跑餐飽,都唔要逼佢學法文德文遊水練琴。」

都說可憐天下父母心。

估佢唔到

Jayden下個月就 2歲生日,以男仔嚟講,都算多嘢講,而且好多時的反應都係估佢唔到:例如整跌嘢會講:「 Oh! My goodness!」又或者遇事唔明會問我:「 How come?!」開始會講一些簡單英語句子,但就未知佢係咪懂得運用,還是係咁啱得咁橋撞彩。

囝囝性格最似我,好硬頸,幾考我 EQ,有時真係會唔知點教,但改變無得夾硬嚟,要就住調教;佢偶然表現得好心急好無耐性時,我會諗究竟有乜法子可以令到佢有耐性啲,後來明白,其實小朋友行為某程度係反映緊自己,正如照鏡,因為我自己都無耐性,我自己都改變唔到,試問又點可以夾硬要佢改呢?

為了湊小朋友,同囝囝溝通得好啲,都讀過唔少親子書,但我發現無一本可以幫到手,所有書都係作者本身好個人的體驗,然而實戰起上嚟就要睇番生活環境同小朋友性格。

挑戰唔止教方面,仲包括體能, Jayden已經踏入好 active階段,我甚至懷疑佢係咪唔識得行路?點解佢可以無停過喺我面前跑來跑去!好多時明明同佢坐低玩得好哋哋,佢會無端端拔足就跑,跑跑跑跑跑到好遠,我又唔夠佢跑得快,只能跟緊佢後面猛嗌住佢。你知小朋友唔識分乜嘢叫危險,最慘係這類景象不時會發生,真係好攰!有時好頂唔順,睇住佢 non-stop咁跑來跑去睇到我就快暈低,就會打俾家姊,問佢有無好地方介紹,可以俾我帶 Jayden出去放電。所以佢一見到表哥就會好開心,兩個男仔自己玩足大半日,我就可以乘機攤抖休息嚇。

其實我已經唔算好落手落腳湊,響我心目中,真係會廿四小時 mark實,陪小朋友瞓、食、去廁所沖埋涼至為之跟得媽咪。我只係半參與,陪 Jayden玩時間比較多,但都已經攰到不得了!所以我好感恩,哈里路亞! Jayden一出世就有個表哥陪佢玩,有大哥哥做伴,有人鬥嘴有人爭嘢玩 balance嚇,否則生活在一個大人世界裡面,實悶。

不過 Jayden成日蝦表哥,因為佢一出世就見到這個大自己五個月的人物,佢好清楚這個哥哥係錫自己,而且係可以細蝦大恰番轉頭嘅!事實上表哥亦好照顧 Jayden,上 playgroup時老師一叫坐低,表哥就會指住 Jayden補多句:「坐低!坐低!」若果見到 Jayden手多多周圍掂,表哥又會跟實提佢:「 Don't touch! Jayden, don't touch!」好有大哥哥風範,表現好成熟,為我分擔唔少工夫!

粉紅色喱士拼薄紗連身裙$134,000 Valentino

Elizabeth Taylor Private Collection

鉑金鑲綠寶石及鑽石襟針(用作頭飾)( 1960年)非賣品 Bulgari

拒絕做怪獸

我好相信一句說話:你係邊種父母,自然會教出邊種子女。外國教育主張要培養小朋友獨立、勇於探求性格, OK!在我視線範圍內,而又喺安全情況下, Jayden跌倒我會由佢;但一定唔會由得個小朋友揦起地下啲泥擺入口度、撞到額頭嘭嘭聲流曬血縫兩針當濕濕碎囉,始終我哋唔係響咁樣家庭教育下長大。不過都會經常提醒自己,唔可以太保護,唔可以太過溫室;畢竟佢將來大個始終有日都要自己出去嘗試跌碰挫敗。

讀書方面計劃,主要睇佢到底係邊種性格,至決定循邊種教育模式搵學校。已經有家長同我講,佢個小朋友學緊幾多種運動,日日操幾多個鐘水,跟邊個教練最好,學完有分,搵學校好有用……我心諗:兩歲都未夠喎,點操呀?使唔使咁早就十八般武藝軍訓?算罷啦!每個人都有自己命運,做媽咪嘅只能盡力幫小朋友 develop自己性格同興趣,佢覺得想學自然會提出,真係要讀,讀到 68歲都可以繼續讀!

也曾經考慮,以 Jayden坐唔定個性,讀國際學校可能會好啲,但佢爹哋係讀國際學校出身,反而堅持要 Jayden讀 local school,可能想佢將來中文會叻啲,而且讀 local school比較有 discipline。唉……我都唔知……試嚇囉,反正功課間間學校差唔多,都係一樣的多到嚇死人!

黑色釘珠絲質中袖連身裙$80,500 Valentino <br><br>Elizabeth Taylor Private Collection <br><br>黃金硬幣吊飾配鑲鑽頸鏈( 1975年)非賣品 Bulgari

屋企多咗個小朋友,對於增加話題當然有好大幫助,我同老公之間所傾嘅幾乎每日都圍繞住佢。其實當一個小朋友嚟到一個家庭,箇中衝擊可以好大,一方面令到家庭關係更完整,另一方面又會不斷產生磨擦。囝囝啱啱出世時,除咗我自己情緒會好波動,原來男人多多少少都會抑鬱,因為現實係連佢生活模式都改變咗,但無論點拗撬,出發點一定係以小朋友得到最好的前提下,搵出協調解決方法。而 Jayden的出現,令到我哋長期唔夠瞓之外,好處係不斷提升大家責任感,做乜嘢之前都諗咗佢先,仲會考慮得好 detail。

以前細個,好驚星期日,對星期日總有種莫名其妙嘅空虛感,見到人哋一家大細,會羨慕,覺得人哋家庭係最 perfect!當然人大咗,有自己屋企,自然明白每個家庭都一定有自己問題,但心態點都有唔同,我已經唔再怕星期日,我甚至會期待星期日的來臨,可能心裡面副 puzzle終於都可以好圓滿咁 build up好啩!

中國人有句說話「養兒一百歲,長憂九十九」,真係一啲都無講錯,好似我老爺咁,佢唔單只同我講擔心個孫,到依家仲擔心緊我老公。人就係咁,一代一代咁擔心落去,原來生兒育女,為嘅,就係嚟還債!

紅色喱士連身裙$54,500 Valentino

Elizabeth Taylor Private Collection

鉑金鑲藍寶石及鑽石頸鏈( 1969年)非賣品

Elizabeth Taylor Private Collection

鉑金鑲藍寶石及鑽石戒指( 1971年)非賣品 Both from Bulgari

一個夠曬數

一時被傳二度有餡,一時又話落實封肚,貴為許家新抱,既要背負為家族開枝散葉的重任,又要面對一眾擔櫈仔剝花生等戲睇的塘邊鶴八卦目光,究竟生/唔生,幾乎已成為傳媒必問的交差題目。

「想唔想再追多個?我都唔知,我真心覺得年紀係一個大問題囉!有啲人會覺得生幾多個都無所謂,不過係十個月的過程;但在我來講,最大問題係生完都唔知仲有冇咁多精力去湊,以我少少事都會好緊張上心嘅性格,最驚到頭來無一樣兼顧得好,反而搞到自己黐咗!」

事實是也曾將問題攤出來和枕邊人商討,結果,得到的答案,竟然是一個都夠曬數。

「我都覺得奇怪,好少男人會唔贊成,唔使佢大肚又唔使佢十級痛或者捱一刀,只係負責玩 BB啫,我老公都話唔使。歸根究底,一句到尾不外乎中國男人傳統思想。佢有講過如果第一胎生女,都會想嘗試再博多個,但既然第一胎已經係仔,就無必要追。不過,我相信如果真係有多個女,佢應該會係幾偏心個女錫到燶嗰種爸爸,因為好多時男人同女人一樣,口講同真實發生時遇到的,往往是兩

回事。」

對對對!口不對心的專利,又點只得女人。

白色薄紗拼綠色絲質連身裙$38,500 Valentino

Elizabeth Taylor Private Collection

鉑金鑲鑽及綠寶石戒指( 1962年)非賣品 Bulgari

黑色釘珠絲質中袖連身裙$80,500 Valentino <br><br>Elizabeth Taylor Private Collection <br><br>黃金硬幣吊飾配鑲鑽頸鏈( 1975年)非賣品 Bulgari

黃色喱士背心裙$29,900 Valentino

Elizabeth Taylor Private Collection

鉑金鑲藍寶石及鑽石襟針( 1969年)非賣品 Bulgari



.[壹週刊]母親的抉擇 李嘉欣
http://veryy8.blogspot.com/2013/01/blog-post_2129.html
.[壹週刊]母親的抉擇 李嘉欣
http://veryy8.blogspot.com/2013/01/blog-post_2129.html